jueves, 29 de agosto de 2013

Institut Príncep de Viana



Institut Príncep de Viana
Istituto Salvatore Quasimodo

De dónde venimos / D'on venim
   El curso 1977-78, después de diez años de reivindicaciones populares y movimientos vecinales en los barrios de Sant Andreu y La Sagrera (Barcelona), comenzó a funcionar el CEIP Pegaso, cuando casi no había escuela pública en el barrio. Con la reforma educativa de 1985 y dando continuidad al proyecto educativo al servicio del barrio, el edificio acogió una extensión del Instituto Alzina, el curso 1989-90, la cual se constituyó como instituto independiente el curso 1993-94, con el nombre de Instituto de Educación Secundaria Príncep de Viana. Forma parte de nuestro patrimonio el compromiso con el entorno, la vocación de servicio público y una cultura de la atención a la diversidad. Creemos en la educación como contribución substancial a la formación integral de las personas.

 El curs 1977-78, després de deu anys de reivindicacions populars i moviments veïnals als barris de Sant Andreu i La Sagrera (Barcelona), va començar a funcionar el CEIP Pegaso quan no hi havia gaire escola pública al barri. Amb la reforma educativa de 1985 i donant continuïtat al projecte educatiu al servei del barri, l'edifici va acollir una extensió de l'Institut Alzina el curs 1989-90, que es va constituir com a institut independent el curs 1993-94, amb el nom d'Institut d'Educació Secundària Príncep de Viana. Forma part del nostre patrimoni el compromís amb l'entorn, la vocació de servei públic i una cultura d'atenció a la diversitat. Creiem en l'educació com a instrument de socialització, com a eina per a la igualtat d'oportunitats i com a contribució substancial a la formació integral de les persones.



Qué somos / Què som
 Desde entonces, nuestro entorno ha ido cambiando, pero nosotros hemos sabido dar respuesta a las nuevas necesidades, hemos cuidado la relación y la colaboración con las familias que vienen buscando aquellos valores, la convivencia, la mediación como método de resolución de conflictos y la educación emocional. Además hemos cuidado la educación intelectual, la trasmisión de conocimientos, la actividad crítica y la creatividad. Queremos educar ciudadanos capaces de integrarse en la sociedad catalana con conocimiento de lo que es y ha sido su historia, su cultura y su lengua, aportar a ella sus capacidades profesionales y encontrar en ella el camino para desarrollar su vida en libertad.

 De llavors ençà, el nostre entorn ha anat canviant, però nosaltres hem sabut donar resposta a les noves necessitats, hem cuidat la relació i la col·laboració amb les famílies que vénen buscant aquests valors, hem procurat tenir cura de les relacions personals dins del centre, l'educació en valors, la convivència, la mediació com a mètode de resolució de conflictes i l'educació emocional. També hem cuidat l'educació intel·lectual, la transmissió de coneixements, l'activitat crítica i la creativitat. Volem educar ciutadans capaços d'integrar-se en la societat catalana amb coneixement del que és i ha sigut la seva història, la seva cultura i la seva llengua, aportar-hi les seves capacitats professionals i trobar-hi el camí per a desenvolupar la seva vida en llibertat.


Texto extractado del Proyecto Educativo de Centro (PEC) / Text extractat del Projecte Educatiu de Centre (PEC)




No hay comentarios:

Publicar un comentario